Ostani miesiąc


Do Camino zostało 25 dni. Niby jeszcze sporo czasu, ale ja już czuję emocje.
Mam już cały potrzeby ekwipunek. Minione 2 tygodnie spędziłem z rodziną w Beskidach i miałem okazję trochę pokręcić rowerem po górskich szlakach. Przetestowałem plecak oraz torbę podsiodłową.
Z plecaka jestem bardzo zadowolony. Deuter TransAlpine ma świetny system nośny. Jest bardzo wygodny i nie powinien być aż tak uciążliwy.

Czerwony szlak pieszo-rowerowy z Młoda Hora w kierunku Dolnej Rycerki w Beskidzie Żywieckim (gmina Ujsoły).
Polana Rycerzowa. Zjazd na dół do Soblówki zajął mi zaledwie 12 min. Piesze zejście dzień wcześniej tym samym odcinkiem ponad 2h.

Beskidzkie błoto można było zmyć tylko w potoku. Rewelacyjna myjnia. Na zdjęciu widać torbę podsiodłową.

Niestety zgubiłem szlak i zjeżdżałem wąwozem, którym płynął potok niosąc ze sobą luźne
 fragmenty drewna, kamieni oraz mnóstwo błota.


Torba podsiodłowa też sie sprawdza. Jest mała i waży ok pół kilograma. Pompka będzie jechała przymocowana do ramy.

Pompka, smar do łańcucha, łaty do dętek, łaty do opon, multitool, dętka, rozkuwacz, łyżka do opon, drut, gumka, przejściówka z wentyla presta na samochodowy, zapasowa bateria, zipy, komplet klocków hamulcowych z blaszką na jedno koło, zestaw zapasowych śrub, kilka ogniw z łańcucha, spinka do łańcucha, agrafki.

510 g + pompka.


Testowałem też buty turystyczne Shimano SH-MT33. Krótki film o rodzajach obuwia rowerowego:


Dodam od siebie, że jestem zadowolony ze sztywności buta i komfortem chodzenia.
Na codzień jeżdzę w SIDI (ręcznie robione we Włoszech), więc obawiałem się czy moja stopa zaakceptuje niższy standard.


Nie obyło się też bez pierwszych schodów. Miałem zarezerwowany transport z Pamplony do SJPDP w francuskiej firmie www.expressbourricot.com jednak Kryzys w Hiszpanii "zmusił" tamtejszych taksówkarzy do nadzwyczajnych środków.
W jakiś sposób (nawet nie chce myśleć jak) zabronili wozić francuskiej dziewczynie pielgrzymów z Hiszpanii  do Francji. Ta trasa należy do nich i basta.
Musiałem zmodyfikać plany i obecnie z Pamplony do Roscenvalles dojadę hiszpańską taxi za jedyne 68 euro lub mniej jeśli znajdzie się chętny do współdzielenia kosztów przejazdu. (nie ma już autobusu o tej godzinie w weekend). Do SJPDP zjadę ok 27 km asfaltową drogą w dół już na dwóch kołach. Zaoszczędzę w ten sposób ok 40 euro.

Im bliżej początku Camino tym mniej interesuję się poszczególnymi etapami. Znam już mniej więcej trasę i prawdopodobnie nie będę trzymał się ustalonego wcześniej planu. Czyli tak jak większość :)
Zamierzam zrezygnować z noclegu w dużych miastach. Będzie spokojniej, a tego chyba mi trzeba. Poza tym przejazdem przez miasta rowerem będę mógł zobaczyć więcej.

Na koniec polecam Wam konferencje ze strony www.langustanapalmie.pl .
Obecnie ojciec (dominikanin) Szustak pielgrzymuje do Częstochowy w grupie pokutnej. Przygotował na ten czas konferencje o przykazaniach. Może przydać się do rachunku sumienia podczas drogi do św. Jakuba.
Wstęp - o przykazaniach - wow
Przykazanie 1 
Przykazanie 2
Przykazanie 3

Przykazanie 4
Przykazanie 5
Przykazanie 6
Przykazanie 7
Przykazanie 8
Przykazanie 9 i 10


VAMOS!!!


Popularne posty z tego bloga

Regeneracja

Przewodnik

Pragnienie czy zachcianka?