Red Arrow nadaje

Prawa autorskie - US Government - Public Domain. (wikipedia.org)

Rozpracowałem ostatnio ciekawą darmową /donativo aplikację na smartfona (iPhone i Android), która pozwala  śledzić poruszający się obiekt w czasie rzeczywistym. Zamierzam jechać z uruchomionym modułem GPS i co kilka minut potwierdzać moją pozycję, kurs oraz aktualną prędkość. Jeśli będziemy logować się rzadziej niż co 121 sec. to aplikacja będzie rozłączać się pomiędzy logami i w ten sposób oszczędzimy baterię i cenne kb danych.

Raczej nie obawiam się, że mogę zgubić się na szlaku Św. Jakuba lub coś złego może mnie spotkać. Traktuję to raczej jako atrakcję dla znajomych, którzy będą mogli śledzić moją pielgrzymkę przed monitorem.

Cała dokumentacja znajduje się na stronie (InstaMapper.com). Konfiguracja jest w miarę prosta. Aplikacja daje też nam sporo możliwości - np. możemy decydować z jaką częstotliwością będziemy potwierdzać naszą pozycję. Można też uruchomić aplikację wysyłając sms na telefon, który jest nadajnikiem.
Na stronie wydawcy, na naszym profilu możemy skonfigurować mapę, którą można wkleić na stronę lub po prostu przesłać link do mapy naszym znajomym.
Mapa pokazuje ostatnie 50 logów, natomiast system zapisuje 100 000 ostatnich naszych pozycji.

Do czasu rozpoczęcia Camino możecie śledzić moje treningowe jazdy :)
Aby wyświetlić aktualną pozycję niestety trzeba używać klawisza F5 na klawiaturze, aby odświeżyć mapę ręcznie.
Najbliższa jazda prawdopodobnie w czwartek (14.06 w godzinach 19-21)

Skoro jestem już taki smartfonowy to przygotowałem wersję mojego bloga na urządzenia mobilne. Adres ten sam: http://bicicamino.blogspot.com :)


GPS tracking powered by InstaMapper.com

Popularne posty z tego bloga

Regeneracja

Przewodnik

Pragnienie czy zachcianka?